Василь Цаголов. Можна їсти те, що можна їсти. 2 березня 1993. Київ. Перформанс, текст.

Автор роботи

Категорія: Акція, Перформанс

Техніка: перформанс

Матеріали: торт


Створено: 1993.03.02 р.

Місце створення: Галерея УКV, Київ, Україна

Опис роботи

Один із перших перформансів Василя Цаголова, проведений 1993 року, коли митець працював над розробкою ідеї «твердого телебачення». Тоді він писав: «Я живу очікуванням — побачити телевізійні перешкоди (телеефект) у реальному просторі»1.

Перформанс відбувся в галереї сучасного мистецтва УКV. Глядачам і художній спільноті пропонувалося з’їсти великий торт у вигляді Вавилонської вежі.

Ідею перформансу автор описав у тексті, який було опубліковано в запрошенні на подію: «Моє уявлення про світ, про реальність інше — для мене це візуальний ефект, тіло є зображенням. Отож я не бачу потреби і жодного сенсу ні в спалюванні сутр, ні в поїданні Вавилонської вежі-торта. І все-таки це й торт: можна їсти те, що можна їсти», — написав Цаголов2.

Художник називає фізичне тіло найреальнішою і найціннішою річчю у світі, яка дає відчуття реальності. Для нього процес поїдання — це те, що має сильний візуальний ефект, і ніщо інше. Попри схвальні відгуки критиків і митців, сам Цаголов старається не згадувати про цей проект, називає його несерйозним і дурним3.

На думку мистецтвознавиці Катерини Стукалової, паралелі з релігійними сюжетами, які викликає перформанс, невипадкові. Вона вбачає в цьому сумну констатацію того факту, що шлях від химерних філософських мудрувань до природного плину життя ціною втрати сенсу, так само приречений на невдачу, як і будівництво Вавилонської вежі4.

1 Цаголов, Василий. Вавилонская башня. 1993.

2 Там само.

3 Технічне інтерв’ю Ксенії Рибак у рамках написання курсової роботи.

4 Стукалова, Катерина. Дрейфуючи навколо Вавилонської вежі // Кур’єр муз. — [1993]. — [№?]. — С. 5.