Автор роботи
- Валентин Раєвський
Робіт у серії: 1
Розміри: 600 см x 450 діаметр см
Категорія: Інсталяція
Техніка: змішана
Матеріали: дерев'яна конструкція, кінетична скульптура, пір'я, світло, скло
Створено: 1995 р.
На замовлення / за підтримки: [?]
Місце створення: Київ
Місце знаходження: [?]
Опис роботи
Робота представляє собою восьмикутну вітрину, всередині якої розташована скульптура, вкрита пір’ям та підсвічена рожевим світлом. Сама скульптура складається з крил [?] та фігур свиней.
Коментар дослідника
Кенотаф — це символічна могила, пам’ятник у вигляді могильної споруди, яка не містить поховання. У каталозі виставки «Київська мистецька зустріч» міститься проект інсталяції, який супроводжується авторським коментарем: «Ми живемо у гігантському Акрополі, серед нескінченної кількості матеріальних доказів. Пам’ять цих експонатів зберігає величезний Кенотаф, координати якого — вічність».
Поруч з проектом також розміщено зображення процесії, яка супроводжує весілля блазнів в Крижаному будинку, влаштоване за наказом імператриці Анни Йоанівни 1740 року. На малюнку, замість звичних коней, санчата з гостями тягнуть за собою свині. Можливо, саме тому Валентин Раєвський зображує свиней у своїй роботі.
Рожевий — колір освітлення інсталяції — також часто зустрічається у живописі Раєвського (наприклад, у диптиху «Царська брама» 1989 року).
Історична довідка
Робота є третьою частиною проекту «Сховище для бога» (перша — «Ініціація», друга — «Храм», обидві 1994 року).
Виставки
Київська мистецька зустріч (1995.11.03 - 1995.11.19)
Валерій Сахарук (куратор), Єлена Селіна (куратор), Роберт Румас (куратор), Ярек Бартолович, Пьотр Вижиковський, Гжегож Кламан, Катажина Козира, Конрад Кузишин, Збігнев Лібера, Роберт Румас, Пьотр Ярос, Ігор Подольчак, Ігор Дюрич, Валентин Раєвський, Олег Тістол, Микола Маценко, Василь Цаголов, АЄС, Олексій Бєляєв, Тетяна Ліберман, Анатолій Осмоловський, Геннадій Устіян, ФЕНСО, Фонд Мазоха