Автор роботи
Робіт у серії: 5 або більше
Розміри: 80 см x 100 см
Категорія: Живопис
Техніка: живопис, змішана
Матеріали: нитки, олія, полотно, тканина
Створено: 1985 р.
Роботи у серії
Опис роботи
Коричнево-жовте тло з клаптиками тканини та ниток на ньому.
Коментар дослідника
Твір можна умовно віднести до серії «Словник для психологів». Твори з цієї умовної серії датуються 1985 роком, коли художник захопився вченням К. Г. Юнга, особливо дослідженнями підсвідомого. Завдяки цьому він намагався «успішно розробити візуальну мову підсвідомого[1]», враховуючи, зо кожен колір, композиційна структура та елемент художнього твору має своє конкретне значення. За вченням про архетипи, коричневий колір символізує бажання розставити все по місцях: контроль (опікун), служіння (правитель). При цьому під час особистої бесіди, автор зізнався, що роботи створювались більш інтуїтивно, хоча може на час створення в роботи і вкладались якісь конкретні символи, проте зараз Вишеславський вже цього не пам’ятає. Що стосується самих образів, то це, зі слів автора, «ніби то простір від неба до океанічної землі»[2]. Що стосується зокрема даної робота, то вона була створена, як «інтуїтивне враження від Лаврських печер, де з темряви на черговому повороті випливає якийсь мироточивий череп[3]» (який символізує біла нитка). Для даної серії характерний однаковий формат (80 х 100), за виключенням однієї роботи (100 х 120), а також однакові назви всіх творів – «Композиція».
У 1985 році твір висів на захисті дипломної роботи знайомої Вишеславського, у вигляді ілюстрацій (Кафедра психології МГУ, Москва, РСФСР).
[1] Гліб Вишеславський. Альбом. К.: Головне управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини КМДА. – 2004. – С. 11
[2] З особистої розмови Катерини Блудової з Глібом Вишеславським від 24.04.2016
[3] З особистої розмови Катерини Блудової з Глібом Вишеславським від 24.04.2016
Історична довідка
За спогадами художника: «багато хто у 80-ті рр. захоплювався вченням К. Г. Юнга. Не оминуло це й мене. Серед моїх друзів були психологи, ще тоді студенти МГУ (Московський державний університет). Тоді літератури до психології майже не було, а серед студентів, в якості навчальних ходили репринтні видання Фрейда, Юнга, Маслоу і багатьох інших відомих психологів. У захваті я навіть відвідував лекції з психології. Особливе враження справили на мене дослідження підсвідомого за Юнгом. В цьому я добре розумів Г. Гессе![1]».
[1] Гліб Вишеславський. Альбом. К.: Головне управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини КМДА. – 2004. – С. 10