Микола Трох. Порнографія — дзеркало нашого життя. 1994. Інсталяція, акція

Автор роботи

Категорія: Акція, Інсталяція


Створено: 1994, грудень р.

На замовлення / за підтримки: За підтримки Центру сучасного мистецтва Сороса

Місце створення: Музей Київська Фортеця, м. Київ

Місце знаходження: [?]

Опис роботи

«Порнографія — дзеркало нашого життя» — акція, яка відбулася в музеї «Київська фортеця» і складалася з фотоінсталяції та дискусії довкола цієї роботи. Художник виставив триптих, у центральній частині якого було зображено похилого віку жінку в шкільній формі і масці на обличчі, котра мастурбує. Ліва частина триптиха — звичайне дзеркало, куди міг заглянути кожен глядач, а права — похмурий пейзаж із магазином-халупою з написом «ОСЯМ» (у дзеркалі читається як «м’ясо»), зроблений у його рідному місті Любомлі, куди художник завжди повертався у своїй мистецькій практиці.

Учасники акції — критики й художники Олександр Соловйов, Олег Сидор-Гібелинда, Олександр Ляпін та інші — імітували товариський суд[1], який розглядав аморальну поведінку. Критична у ставленні до суспільства й навколишнього світу акція підкреслювала складний час змін, якими були 1990-ті роки, коли взаємини між людьми в політиці, культурі, суспільстві можна було описати через статеву сферу, а відтак життя перетворювалося на суцільну порнографію.

[1] Товариський суд — судовий орган, що діяв у радянській системі, призначений вирішувати внутрішньоорганізаційні справи між членами товариств і організацій. Був формою «участі громадян у самоуправлінні».