Галина Скляренко про роботу «Художник, намалюй мені картину»

Автор: Галина Скляренко

Опублікований коментар

У 1992-му він (Павло Керестей – К.Я.) створює концептуальну інсталяцію «Художник, намалюй мені картину». За його завданням десять митців написали десять копій з репродукції відомої картини Караваджо «Нарцис біля струмка». Розташовані поряд, усі разом вони склали собою новий твір. «Хто ж тут справжній автор?» – ніби запитував цим твором П.Керестей. Караваджо? Але ж ці полотна не він писав. Десятеро запрошених художників? Але ж і вони тут лише копіїсти: ідея, задум належить іншому, вони тільки виконавці… Питання більше ніж актуальні. За доби тотальної репродукції та нових технологій тема «авторства» набуває нового змісту, адже саме ідея, новаційність і несподіваність бачення, мислення,ракурсу бачення теми стають найнагальнішими та найбільш запитувальними у культурі. Першими до цієї проблеми, як відомого, звернулися в 1910-х роках дадаїсти…