Василь Цаголов, 2007–2013, Лебедине озеро, серія робіт

Робіт у серії: більше 5

Розміри: розміри варіюються

Категорія: Живопис, Скульптура, Інсталяція

Техніка: живопис, інсталяція, кінетична скульптура, скульптура

Матеріали: акрил, балетні пачки, муляж вибухівки, олія, пластик, полотно


Створено: 2007-2013

Опис роботи

Впродовж 2007–2013 років Цаголов створює ряд робіт: живопису, інсталяцій, скульптур під загальною назвою «Лебедине озеро». В кожній роботі він зображує балерин, оперезаних вибухівкою або тримаючи автомати Калашникова. Зазвичай на фоні цих зображень – спокійний пейзаж (у вигляді відео-проекції, або живопису), який підкреслює можливість небезпеки в повсякденній реальності.

Вона є свого роду художньою відповіддю на терористичні акти, що відбувалися в Росії (зокрема Норд-Ост в Москві). Балет був одним з найвизначніших «продуктів експорту» та символів радянської культури, а також одним з небагатьох видів мистецтва, який був дозволений офіційною партійною владою. До балету, як іронічного символу радянської культури звертається велика кількість художників. Зокрема можна згадати серію робіт Арсена Савадова і Георгія Сенченка «Злочин та кара» (1996), або ж серію робіт Савадова «Донбас – Шоколад». Варто також зазначити, що балет зазвичай транслювали під час значущих подій в країні, щоб відволікти увагу від якихось негативних подій. Таким чином, балет стає метафорою тривожного знаку та загрози, а також викриває дволикість і лицемірство радянської влади.

Пізніше Цаголов звертається до теми балерин у серії робіт «У страху великі очі».