Василь Цаголов. Україна 2000: Реконструкція. 1997. Інсталяція, створена спеціально для заданого простору виставки «Парниковий ефект» у Центрі сучасного мистецтва Сороса, Київ, Україна

Автор роботи

Розміри: розміри варіюються

Категорія: Інсталяція, Мультимедійна інсталяція, інше

Техніка: інсталяція, інсталяція, створена спеціально для заданого простору, Предметна інсталяція

Матеріали: дерев'яна конструкція, дерев'яний паркан, дерев'яні дошки, дерево, живі кури, насіння, сіно, телевізор, тиква, човен


Створено: 1997 р.

Місце створення: Центр сучасного мистецтва Сороса, Київ, Україна

Опис роботи

Інсталяція «Україна 2000: Реконструкція» стала «реконструкцією» тогочасної української реальності. У просторі галереї Цаголов створив посткризову атмосферу, розмістивши дерев’яні паркани, будку-туалет, телевізор, надувний човен і курник з живими курми. Елементи інсталяції було розставлено так, що вони нагадували постапокаліптичний пейзаж і правили за алюзію на постчорнобильське суспільство, яке перебуває в очікуванні чергової катастрофи. Інсталяцію доповнював авторський текст поруч із нею.

Цаголов прагнув на тлі кризи й екологічної катастрофи підкреслити архаїчність і законсервованість української культури та суспільства загалом.

«Україна 2000: Реконструкція» — це ще й своєрідний омаж роботі німецького художника Ганса Хааке, представленій на бієнале у Венеції 1993 року, що викривала всю німецьку нацистську спадщину і показувала замовчувану тему нацизму в новій об’єднаній Німеччині (https://questionsandart.com/2017/05/15/hans-haacke-smashing-history/).

Виставки

Парниковий афект (1997.01.30 - 1997.02.24)
Олександр Соловйов (куратор), Дмитро Дульфан, Олександр Гнилицький, Ілля Чічкан, Максим Мамсіков, Інституція нестабільних думок, Олександр Харченко, Василь Цаголов, Гліб Катчук