Автор роботи
Робіт у серії: 135
Розміри:
30 см x 40 см
30 х 40 см (або навпаки)
Категорія: Фотографія
Техніка: пігментний друк, ручне розфарбування
Створено: 1990-1994
Місце знаходження: Архів Євгенія Павлова
Роботи у серії
Опис роботи
Проект «Тотальна фотографія» складається із розфарбованих вручну світлин. Прагнучи ствердити мистецьку самість фотографічної практики, Євгеній Павлов відчув необхідність визначити її межі коштом поєднання з живописними прийомами. Розфарбовування фотографії відоме давно, майже від початку XX століття, його активно використовували представники харківської школи фотографії, зокрема Борис Михайлов (його серія «Лурики», «Арль, Париж… та»). Щоправда, для останнього цей прийом мав соціально-критичний підтекст — висміювання тогочасної моди на розфарбовані фотопортрети та кітчевого смаку «пересічного громадянина». У випадку із серією Павлова штучне додавання кольору відігравало радше деструктивну роль — порушувало автентичність і документальність знімків, робило їх багатошаровими. Колір додає особливої значущості кожній частині робіт. Мистецтвознавець Тетяна Павлова порівняла домінантну в серії тріаду кольорів — червоний, зелений і чорний — з традиціями українського іконопису, тоді як спонтанність і вільність у роботі з фарбами наближає «Тотальну фотографію» до ташизму1Ілюшина, Тетяна. Тотальная фотографія // Ревю Фотографія. — 1996. — № 1. — С. 5..
Серію поділено на дві частини — «Лірика» і «Соціум». Перша, інтимніша і більш інтровертна, складається з портретів, фотографій ню та алюзій на шедеври європейського модернізму таких майстрів, як Амедео Модільяні і Густав Клімт. Друга частина експресивніша, наближена до кітчу та співзвучна «Лурікам» Бориса Михайлова.
- Див.: Ілюшина, Тетяна. Тотальная фотографія // Ревю Фотографія. — 1996. — № 1. — С. 5.