Оксана Чепелик. Одяг-притулок. 1996. Перформанс. Серія з 20 чорно-білих фотографій

Автор роботи

Категорія: Перформанс

Матеріали: металеві конструкції


Створено: 1996 р.

Місце створення: CREDAC, Париж, Франція

Опис роботи

У цьому перформансі брали участь троє людей — дві жінки і чоловік. На початку перформансу всі троє лежали в позі ембріонів, замкнених у металевих клітках. Невдовзі учасники почали демонструвати процес народження і досліджувати простір кліток, у яких вони перебували. Поступово вони вставали на ноги і виявлялося, що клітку надягнуто на них ніби кринолін. Якщо металеве вбрання пошкоджувало перформерів, у них могла текти кров і в такому вигляді вони мали дефілювати залою. Пізніше перформанс було повторено зі спідницями з асфальту.

[1] Інтерв’ю Катерини Блудової з художницею 24 січня 2015 року.

Коментар дослідника

У цій роботі Чепелик досліджує, як змінюється статус жінки через одяг. Художниця намагається зрозуміти, чи може одяг втілювати роль жінки як страждальниці, як товару в суспільстві, а також продемонструвати небезпеку, яка загрожує жінці в цій ролі. Для того щоб це увиразнити, конструкції зроблено з металу. Серед перформерів є й чоловік, якого художниця ставить в таке саме становище, що й перформерок-жінок, урівнюючи їх у правах. У ході перформансу чоловік так само страждає, як перформерки-жінки. Це підкреслює феміністичні погляди авторки.