Лариса Резун-Звездочетова. Рижик. 1993. Реді-мейд. Розмір невідомий.

Автор роботи

Робіт у серії: ?

Розміри: ? см x ? см

Категорія: інше

Техніка: об'єкт


Створено: 1993 р.

Місце створення: ?

Місце знаходження: ?

Опис роботи

Одна з ранніх робіт Лариси Резун-Звездочетової — реді-мейд «Рижик» — розфарбована голова ляльки. Її було створено як експеримент — відповідь на питання, що таке мистецтво. Художниця згадує, що на початку 1980-х вона сповідувала досить консервативний і традиційний погляд на мистецтво. Однак після знайомства з колом Маргарити Жаркової в Одесі, з публікаціями в журналі «А—Я» її сприйняття мистецтва змінилося. Тоді вона почала створювати мистецькі предмети з простих речей, які були під рукою, часто звертаючись до дитячих спогадів і свого культурного бекграунду.

У книжці «Мімезис в образотворчому мистецтві» Марія Чернишова описує досвід сюрреалістів, яких у манекені приваблювало зіткнення людських рис із властивостями предмета: «Від манекена-ляльки віє і оживанням речі, і смертю людини, і чудесним, і моторошним». У реді-мейді «Рижик» Резун-Звездочетової бачимо те саме іронічне підґрунтя. Голови і бюсти вождів, відомих партійних діячів, радянських письменників і науковців часто прикрашали алеї й парки. «Рижик» так само було експоновано серед природи. Яскрава жовтогаряча голова не просто створювала алюзію на партійну ідеологію, а й навіювала страх і моторошні відчуття на тих, хто опинявся поблизу об’єкта, не знаючи про сучасне мистецтво.