Автор роботи
Розміри: 84 см x 52 см
Категорія: Графіка
Техніка: випалювання
Матеріали: фанера
Створено: 1995 р.
Місце створення: Київ
Місце знаходження: [?]
Опис роботи
Робота «Бейбі» — одна з перших робіт Кирила Проценка, виконана в техніці популярного піонерського хобі — випалювання. З часом ця техніка стала впізнаваною фірмовою фішкою художника.
У центрі композиції зображено оголену дівчину, яка сидить на підлозі. У руках вона тримає червону троянду, її погляд спрямовано на глядача.
Це зображення — суміш культури пін-ап — фривольної американської графіки ХХ століття, яка в кінці 1970-х — на початку 1980-х перекочувала в арсенал «гедеерівських» переводних наліпок, і традиційного стилю радянського аматорського випалювання. Дівчина схожа на актрису Наталю Варлей — секс-символ радянського кінематографа.
Мистецтвознавець Олег Сидор-Гібелінда відчитав образ однієї з «Бейбі» так: «портрет красавицы […], стилизированный под “гэдээровскую” переводную нашлепку, из тех, которыми в 70–80-е пестрели чемоданы советских командировочных» [1].
У цій першій серії «Випалювача» Проценко подекуди ще використовував колір для передачі простору або об’ємності, надалі він це припинив і зосередився на графічності твору.
Нашаровуючи культурні коди епохи, яка відходила в минуле, Проценко переніс їх як артефакти у ХХІ століття, наповнивши новим змістом.
- Сидор-Гибелинда, Олег. «Странное искусство» в киевской галерее «РА» [Електронний ресурс] / Олег Сидор-Гибелинда // Mignews. — 2001. — Режим доступу до ресурсу: http://www.kiev2000.com/news/view.asp?Id=2439
Коментар дослідника
Це зображення – суміш культури фривольної американської графіки ХХ століття (пін-ап) та традиційного стилю радянського аматорського випалювання – улюбленого хобі піонерів. Дівчина схожа на актрису Наталю Варлей – секс-символу радянського кінематографу.
Виставки
Випалювач (1995)
Кирило Проценко
Ukraine Berlin (2002.02.07 - 2002.04.02)
Олександр Гнилицький, Кирило Проценко, Олександр Верещак, Маргарита Зінець, Дмитро Дульфан, Іван Цюпка, Василь Цаголов, Гліб Катчук