Автор роботи
Розміри:
Категорія: Акція
Матеріали: столовий ніж
Створено: 1995 р.
Місце створення: Червона площа, Москва, Російська Федерація
Опис роботи
Під час перфомансу митці «зімітували» почесну варту, яка раніше постійно знаходилась біля Мавзолею, але була знята в жовтні 1993 року: Сергій Братков та Борис Михайлов, «озброївшись» столовими ножами, позиченими в кафе, пройшли стройовим кроком по Червоній площі, після чого були заарештовані.
Коментар дослідника
Показовим є той факт, що сама акція та її завершення стали своєрідним художнім коментарем до двох болючої проблеми пост-радянського періоду — протистояння соціуму та правоохоронних органів як репресивної інституції. Затримання учасників міліції продемонструвало, що цензура не зникла разом із введенням «гласності» та розпадом СРСР, а лише зменшила ступінь своє присутності.
«Невичерпні упередженості — поживне середовище для Ц.»[1] Ця теза набула особливої актуальності для художнього життя в країнах СНД 1990х рр., коли колишнє «андеграундне» мистецтво поступово набувало статусу «мейнстріму», зіштовхуючись із різними проявами консерватизму глядацької аудиторії.
[1] Альтернативная культура. Энциклопедия / Сост. Д. Десятерик. – Екатеринбург: Ультра.Культура, 2005.
Історична довідка
Перехідні періоди, подібні до 1990-х рр., часто визначаються утворенням певного вакууму, який «заповнюється» двома шляхами: ностальгічне репродукування старих стратегій, або активне використання радикально нових. «Варта» стала природньою реакцією на той культурний розрив, що відбувся внаслідок розпаду СРСР, коли знецінюються великі соціальні шаблони, відбувається переосмислення минулого, в першу чергу через переосмислення «символів епохи», до яких, безумовно, відносився і Ленін.
Джерела
- Альтернативная культура. Энциклопедия / Сост. Д. Десятерик. — Екатеринбург: Ультра.Культура, 2005. — 240 с.
- Бояринов Д. (30.06.2014) Что такое постсоветский человек? Сергей Братков о роли художника до и после распада СССР, приметах эпохи, провокациях и духовности [Электронный ресурс]
- Сидлин М. (02.02.2007) Искусство брутальной иронии: почему Сергей Братков снимает детей, омоновцев и металлургов [Электронный ресурс]