Автор роботи
Розміри:
Категорія: Перформанс
Матеріали: компас
Створено: 1994 р.
Місце створення: Міський зоопарк, Харків, Україна
Опис роботи
У державному зоопарку Харкова художники вирішили видресирувати верблюда: коли тварина згідно з компасом поверталась у сторону Москви, художники плювали разом з нею. В кінці тварина отримувала український коровай.
Коментар дослідника
Початок — середина 1990-х ознаменувався залученням до арсеналу митців харківської фотошколи акціонізму. Останній набув гібридного формату, супровождуючись документацією, інсталяціями, орієнтованими на висвітлення гостросоціальної проблематики. Цей перформанс, як і більшість акцій групи, продемонстрував іронічне висловлювання на мінливість та конформізм місцевого політичного середовища.
Історична довідка
«Плюємо на Москву» пов’язаний з часами формування незалежності та державності України. Разом з «Ящиком для трьох букв», ця робота є реакцією «на українізацію російськомовного населення східної частини України, розпочатої екс-президентом України Л. Кравчуком»[1].
[1] За матеріалами UD 5, 1994.
Виставки
Плюю на Москву (1995)
Група швидкого реагування
Джерела
- Бояринов Д. (30.06.2014) Что такое постсоветский человек? Сергей Братков о роли художника до и после распада СССР, приметах эпохи, провокациях и духовности [Электронный ресурс]
- Журнал о фотографии «5,6» / К.: Школа Фотографии Виктора Марущенко, 2012. — №7. — 63 с.
- Сидлин М. (02.02.2007) Искусство брутальной иронии: почему Сергей Братков снимает детей, омоновцев и металлургов [Электронный ресурс]