Гліб Вишеславський, 1988, Льодовик, полотно, олія, 150 × 200 см

Автор роботи

Розміри: 150 см x 200 см

Категорія: Живопис

Техніка: живопис

Матеріали: олія, полотно


Створено: 1988 р.

Місце створення: Седнів, Чернігівська область, УРСР

Опис роботи

На роботі зображено сірувато-зелені гори, вкриті синіми прожилками льодовика. Небо виконано в жовтому кольорі.

Коментар дослідника

Твір можна умовно віднести до групи «Седнів 88». Твори з цієї умовної групи датуються 1988 – 1989 роками. Роботи створені під-час двухмісячного пленеру в Седневі, в 1988 році, або ж безпосередньо пов’язані з «задумами тих років[1]». Для робіт цієї умовної групи характерні «великі формати, алегоричність образної мови, зацікавлення метафізикою, діалог з сюрреалізмом[2]». Також, виходячи з власних спостережень, можна віднести даний твір до групи робіт з жовтим небом, або ж заходом сонця. За зізнанням художника, це пов’язано з його особистим переживанням, бо для нього «захід сонця це дуже нервовий період часу[3]».

[1] Гліб Вишеславський. Альбом. К.: Головне управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини КМДА. – 2004. – С. 12

[2] Гліб Вишеславський. Альбом. К.: Головне управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини КМДА. – 2004. – С. 12

[3] З особистої розмови Катерини Блудової з Глібом Вишеславським від 24.04.2016

Історична довідка

За спогадами художника: «Наприкінці 80-х здавалося, що художнє життя і сам час набирають якоїсь особливої швидкості. У багатій нон-конформістськими традиціями Москві майже кожного місяця проходили надзвичайно важливі виставки. Деякі в щойно створених районних виставкових залах (на вулиці Пєрєсвєта, наприклад, або в галереях «88», «А3», «Дом 100»), а деякі в тодішніх «сквотах» чи квартирах («Детский сад», чи «Клуб авангардистов» [«Клуб авангардистві»][1]). На багато наступних років простяглось значення таких виставок як «Лабіринт», Московська та Всесоюзна молодіжні, і майже одразу за ними – практично перша на Україні «вільна», щодо нової естетики, Всеукраїнська молодіжна виставка. На ній (і знову вперше) виставили свої твори ледь не всі художники, з іменами яких пізніше стало асоціюватися поняття «сучасне мистецтво України».

У виставкових залах на Всеукраїнській молодіжній [виставці][2] Т. Сільваші і А. Чебикін підбирали кандидатів до славнозвісного творчого заїзду (як сказали б сьогодні – симпозіуму) «Седнів 88» (1988 р.). Саме Седнів створив українське сучасне мистецтва, сааме там протягом двох місяців досить відверто взаємозбагачували мистецькі сили найбільш радикально налаштовані художники: О. Бабак, М. Гейко, Р. Жук, П. Кересей, О. Кудінова, П. Маков, В. Мальченко, С. Панич, О. Ройтбурд, О. Сухолит [О. Сухоліт][3]» та інші.

Праця в Седневі визначила нову генерацію художників, яка мала певні естетичні уподобання. Це тяжіння до «трансавангардної епічної форми» (і, як наслідок, використання великого формату), алегоричність образної мови, зацікавлення метафізикою, діалог з сюрреалізмом. Наступні виставки – «Седнів 88», «Седнів 89», «21 погляд», «Спалах» були не просто експозиціями. Це був розвиток нових «седнівських» тенденцій, які майже на десятиріччя окреслили розвиток українського сучасного мистецтва. А для художників, для авторів, ці виставки були місцем зустрічей – продовженням симпозіуму[4]».

[1] Переклад дослідника

[2] Примітка дослідника

[3] Примітка дослідника

[4] Гліб Вишеславський. Альбом. К.: Головне управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини КМДА. – 2004. – С. 12

Виставки

Звітна виставка молодих художників України «Седнів 88» (1988.07.15 - 1988.07.25)
Олександр Соловйов (куратор), Гліб Вишеславський, Марко Гейко, Роман Жук, Павло Керестей, Сергій Панич, Олександр Ройтбурд, Олександр Бабак, Олександр Сухоліт, Павло Маков, Олена Паламарчук, Володимир Кабаченко, Ігор Зайцев, Габріел Булеца, Володимир Богуславський, Анатолій Хмара, Олександр Новіковський, Юрій Пшеничний, Володимир Іванов-Ахметов, Олена Кудінова, Валентин Мальченко, Сергій Цилов, Сергій Кононов, Василь Юдін, Оксана Сердюк, Сергій Хаджинов, Олег Дергачов, Ігор Броун, Людмила Волошаненко, Андрій Полоник, Тамара Бабак, Людмила Свида, Богдан Чернецький, Тетяна Лисенко, Сергій Бережненко, Леонід Богинський, Олександр Львович, Тетяна Місковець, Наталя Максимова