Федір Тетянич. Біотехносфера. Місто безсмертних людей. 1989. Львівська площа, Київ. Перформанс з використанням інсталяції Біотехносфери

Автор роботи

Розміри:

Категорія: Перформанс, Інсталяція

Матеріали: дерев'яна конструкція, пластик, фольга


Створено: 1989 р.

Місце створення: Київ

Місце знаходження: не збереглася

Опис роботи

Перформанси й гепенінги Федора Тетянича стали невилучною частиною його життя і творчості, тому їх складно виділити в окремі проекти з чіткими ідеями й рамками. Часто вони були стихійними, незапланованими і мали переважно інтуїтивний, поведінковий характер.

Важливим їх складником був одяг. Тетянич власноруч створював собі костюми з блискучих тканин, фольги та різних знайдених матеріалів і об’єктів. Любив ходити на ходулях, щоб височіти над натовпом, на голові носив блискучу шапку-шолом, на себе часто прив’язував різні предмети, які видавали звуки, наприклад, порожні бляшанки. Перед натовпом Тетянич виголошував свої вірші-послання, які розкривали ідею «Фрипульї». Постійним місцем його перформансів був Андріївський узвіз, особливо в День Києва (останні вихідні травня), коли збирався великий натовп. Він часто використовував в акціях свої живописні роботи, трансформуючи їх, домальовуючи, або моделі біотехносфер, як у проекті «Біотехносфера. Місто безсмертних людей».

Влаштовувати гепенінги Тетянич почав ще у ранніх 1970-х. Його товариш, співавтор і однодумець художник Володимир Євтушевський згадував про їхній спільний візит наприкінці 1970-х у костюмах інопланетян на партійні збори в Будинку художника[1], що здобув чималий резонанс. Так художник абсурдизував радянську дійсність з її регламентами, правилами, системою спілок і зборів.

[1] Див.: Скляренко, Галина. Художник Федір Тетянич: між небом і землею // Fine Art. — 2008. — № 5. — С. 36.

Виставки

Три покоління українського живопису, 1990, Київ, Україна (1990)
Галина Скляренко (куратор), Валерія Трубіна, Павло Керестей, Олег Голосій, Олександр Гнилицький, Дмитро Кавсан, Юрій Соломко, Василь Рябченко, Федір Тетянич

Три покоління українського живопису, 1990, Оденсе, Данія (1990)
Галина Скляренко (куратор), Валерія Трубіна, Павло Керестей, Олег Голосій, Олександр Гнилицький, Дмитро Кавсан, Юрій Соломко, Сергій Панич, Леонід Вартиванов, Гліб Вишеславський, Василь Рябченко, Федір Тетянич