Пов'язані профайли художників
Упродовж 2008-2012 років П.Керестей і С.Клаузен працювали разом з Мішель Середа над великим міжнародним проектом «Балет», здійснюваним у різних країнах світу. Умовна назва об’єднувала найрізноманітніші акції: перформанс в галереї у Шейцарії, персонажами якого були вояки, діти й мавпи; маніфестацією перед муніципалітетом м.Регіна у Канаді, присвячену проблемам індіанців та їхніх земель, на яких тепер розгорнуто видобуток урану. Політичні гасла, промови та музичні виступи об’єднали тут інтернаціональну спільноту міста, що висловила свою солідарність з індіанськими громадянами Канади… Зовсім інакше виглядав «Балет» у Великій Британії: тут це перетворилося на музичну виставу посеред сільського пейзажу, зняту на відео. Особливі яскраві костюми, що поєднують робочу уніформу зі стилізованими «середньовічними» капелюшками, втілена у танцювальних па працях на стенді, а поряд із ними фрагменти фільму про цивільну оборону й мобілізацію – все це створювало напружене метафоричне «поле», чиї змісти й асоціації фіксували воднораз історію і сучасність… У 2012 році «Балет» було показано в Музеї сучасного мистецтва у Пермі. Тут це був справжній музичний спектакль – «Поволі холонучий камінь», поставлений за мотивами новели Альберта Шріфтера «Граніт», що розповідає про дітей, які, рятуючись від суми, пішли з міста в гори й жили в печерах.У спектаклі з яскравими кольоровими декораціями та спецефектами брали участь учні пермського хореографічного училища. Тепер йшлося про екологічні катастрофи й виклики цивілізації. Особливі постановки полягали в поєднанні сценографії з виставковим простором, позначеним масштабною інсталяцією сюрреалістичного пейзажу та тлі скель і брил. Експериментальна хореографія, дивний, деконструктивний тест, написані Павлом Керестеєм живописні картини синтезувалися у складний багатовимірний образ – видовище динамічне й напружене…