Пов'язані виставки
…Чому було не використати передріздвяний період і не показати український вертеп, скажімо, в Мюнхені чи деінде. Чому не ознайомити інші країни з нашими щедрівками та колядками? І таких «чому» багато. Відповідь дуже проста. Попри фінансові труднощі, якими постійно прикриваються деякі працівники Міністерства культури України, їм насамперед бракує ще й ініціативи та сучасного мислення. На жаль, у передріздвяному Мюнхені не звучали ні колядки, ні щедрівки, але українська нота все-таки слабо бринить у повітрі.
4 грудня відкрилася виставка молодих українських митців під назвою «Діалог з Києвом ІІ». Першу виставку «Художники з Києва. Діалог з Києвом» було відкрито 11 вересня в залі престижної «Вілли Штук» у центрі міста. Вдруге твори цих же митців експонуються вже в обшарпаному приміщенні на околицях мистецького Мюнхена.
Істор’я цієї виставки така. Вісім молодих митців — Олександр Друганов, Дмитро Дульфан, Олег Голосій, Олександр Гнилицький, Павло Керестей, Олександр Ройтбурд, Арсен Савадов, Георгій Сенченко, на запрошення органів влади міста виставили на суд глядачів першу виставку «Художники з Києва. Діалог з Києвом». Після її закриття митці залишилися в Мюнхені на чотири місяці. Для них виділили велику майстерню і створили всі умови для творчої праці. Отже, в основу останньої виставки «Діалог з Києвом II» лягли праці, написані в Мюнхені. І що ж? Чи справді відбувся діалог культур? Якщо ми хочемо, щоб Захід дійсно вів з нами діалог з царин культури, то не можемо показувати їм те, через що вони вже давно пройшли. Це мусить бути мистецтво на найвищому рівні, яке привертало б увагу західного глядача своїм новаторством, національною специфікою. А тим часом представлені на виставці твори важко назвати революційними як у царині сучасного мистецтва, так і в естетичній сфері, вони не мають нічого спільного і з національними особливостями українського мистецтва.
Складається враження, що українські митці в пошуках нових образно-пластичних систем та в намаганні розширити рамки естетичного уявлення, втратили міру в експериментуванні, від чого постраждав як глядач, так і сама виставка, яка, радше, відштовхує глядачів творами низького художнього рівня, а також неохайністю оформлення експозицій.
Може, саме тому цього разу твори української групи митців експонуються на околицях Мюнхена, і саме тому на виставці так мало відвідувачів, а це означає, що діалог культур не відбувся.