Люрики

Місце проведення: Російська Федерація, Москва, Галерея «Риджина»

Персональна виставка

2004.02.26 - 2004.03.26

Опис

Виставка стала московським дебютом для Дульфана.  Розроблена Дульфаном оригінальна версія світлової інсталяції – його «запотентованний бренд» – принесла своєму авторові популярність як в Україні, так і за її межами. Світло у Дульфана не техногенне і раціоналістичние, яким його представив в своїх мінімалістичні інсталяціях Dan Flavin. Для Дульфана це початковий елемент світобудови, одна з основ буття, що не стільки фізичне явище, скільки містична категорія. Художник, який береться за таку матерію, схоже шамана або алхімікові (обидва цих способу присутні в проектах художника: дивіться його перформанс «Шамани наносять удар», 1996 р., і його знамениті алхімічні світлові лабораторії, наприклад, Light.Lab, 2001 р.). Дульфан майстерно перетворює світло, фарбуючи його в різні кольори та змушуючи бути в різних іпостасях – у вигляді таємничого мерехтіння, що пробивається через шари напівпрозорих тканин, або яскравого світіння неонових трубок, світла екрану або світла електричної лампочки. Чисто зоровий ефект від його робіт настільки сильний, що поруч з ним будь-які вербальні обґрунтування його творчої концепції стають малозначущими. Подібним чином роботи Дульфана нейтралізують традиційне значення графічних символів, таких, як нацистська свастика або знак долара, переводячи їх з області інтелектуального сприйняття в область стовідсотково візуального.

Як і багато роботи Дульфана, проект люріки укладає в собі ідею часу, що триває процесу. Зачаровує дію світла створює ефект виникнення на очах у глядача нового світу – з темряви і порожнечі. Люріки – це химерні форми життя, пробуджені світлом: художник використовує давню асоціацію світла і творче начало. Біоморфною світяться об’єкти різних розмірів і форм нагадують флору і фауну якогось інопланетного світу або відсилають до таїнства появи перших живих організмів, містичного всупереч будь-яким з науковими теоріями. Дульфан провокує тактильні асоціації, поєднуючи різні фактури і поверхні, створюючи нову «органічну» матерію. В інсталяції використаний контраст неону і приглушеного «живого» світла: контраст абстрагованого творчого початку і конкретного творіння.

(з прес-релізу виставки)

Організатори