Автор роботи
Розміри: 300 см x 600 см
Категорія: Живопис
Техніка: живопис
Матеріали: олія, полотно
Створено: 1998 р.
На замовлення / за підтримки: [?]
Місце створення: [?]
Місце знаходження: [?]
Опис роботи
Це полотно Олег Тістол створив у кінці 1990-х років у результаті тривалої роботи над темою національних стереотипів, національної культури й історії. У ньому митець із притаманною йому іронією звертається до теми національної й масової культури.
У картині використано мотив прощання і проводів, який виникає у творчості художника з початку 1990-х років, зокрема в роботі «Прощання слов’янки». Двох козаків-вершників, які постають у вигляді відомих українських спортсменів Віталія і Володимира Кличків, проводжає оголена жінка, яка стоїть спиною до глядача.
Між фігурами спортсменів-козаків зображено пару, яка цілується, — козак із чубом і жінка в індіанському головному уборі з пір’ям. Мотив поцілунку з’являється у Тістола ще в кінці 1980-х — на початку 1990-х років, його яскраво втілено в програмній картині «Возз’єднання» (1988).
Художник приділяє увагу тіні, зображуючи темні силуети за фігурами персонажів. Він також традиційно використовує улюблені символи: булави, списи, козацьку геральдику, символіку грошей і радянський кахель.
Назва роботи відсилає до відомого романсу «Ніч яка місячна» на вірш Михайла Старицького (вперше опублікований 1885 року в одеському альманаху «Нива»). Вірш звучить як арія в опері Миколи Лисенка «Утоплена» за мотивами повісті Миколи Гоголя. Крім того, його поклали на музику кобзар Андрій Волощенко та Василь Овчинніков. Саме ця версія здобула велику популярність і стала народною піснею.
Виставки
Худфонд. Олег Тістол (2009)
Олег Тістол