Автор роботи
Розміри: 100 см x 120 см
Категорія: Живопис
Техніка: живопис
Матеріали: олія, полотно
Створено: 1987 р.
Місце створення: Одеса
Опис роботи
Серія «Червона кімната» виділяється в доробку Рябченка насиченою червоно-чорною кольоровою гамою та надривною експресивністю, що викликає алюзії на полотна Френсіса Бекона «Три етюди фігур біля розп’яття», «Етюд до портрета папи Інокентія», «Магдалена» та ін.
На картині «Бійня» зображено задушливий простір, серед якого відбувається страшна насильницька сцена: під прицільним світлом лампи на стільці, ніби на троні, сидить чоловік, перед ним — ще два чоловіки, один із яких зневажливо тримає іншого. На задньому плані фігура у скривавленому вбранні стоїть поруч з обезголовленим тілом, підвішеним до стелі. Відчуття насилля і драматичної напруженості посилюється завдяки контрастному співставленню щільного червоного й чорного кольорів.
Сюжет цієї картини можна інтерпретувати як сцену допиту. Безперечна постава чоловіка на стільці, його гордий, зверхній погляд і високе шкіряне військове взуття викликають асоціації зі збірним образом тоталітарного лідера, який закріпився в історії ХХ сторіччя. Насилля, понівечені тіла і просто шматки плоті, силуети, які схилилися в покорі або застигли у відчайдушному безсилому крику, відсилають до історичного періоду, що передував створенню робіт.
Історична довідка
У 1980-х роках у СРСР почалася «політика гласності», яка дала змогу говорити про антигуманність і жорстокість радянського тоталітарного режиму 1930-х — початку 1950-х років.
Виставки
Українська Нова хвиля. Мистецтво другої половини 1980-х — початку 1990-х років (2009.09.18 - 2009.11.01)
Оксана Баршинова (куратор), Валерія Трубіна, Максим Мамсіков, Сергій Панич, Микола Трох, Дмитро Дульфан, Леонід Вартиванов, Олександр Гнилицький, Юрій Соломко, Дмитро Кавсан, Ілля Чічкан, Гліб Вишеславський, Арсен Савадов, Савадов-Сенченко, Георгій Сенченко, Олег Голосій, Кирило Проценко, Василь Рябченко, Марина Скугарєва, Анатолій Ганкевич, Група Ганкевич-Мігас, Леонід Войцехов