Сергій Солонський, 1991–1995, Без назви 4, із серії Тіло, желатино-срібний друк, 100 × 150 см

Автор роботи

Розміри: 100 см x 150 см

Категорія: Фотографія

Техніка: друк з негативу 6 × 9 см методом контратипування, срібно-желатиновий друк


Створено: 1991–1995

Місце створення: Харків

Опис роботи

Серія великих за форматом чорно-білих фотографій самого митця оголеним, зроблених з використанням великої експозиції.

Коментар дослідника

В інтерпретації Сергія Солонського оголеність стає візуальним «синонімом» вразливості, максимальної відкритості, але її сприйняття ускладнюється завдяки великій експозиції: в фокусі залишаються переважно кінцівки, тоді як обличчя, корпус, геніталії стають «розмитими». Нечіткість, нестабільність (передана через барокову «рухливість» композицій) — все це створює в роботах достатньо гнітючу атмосферу. В такий спосіб автор прагнув передати внутрішній стан на межі депресії, намагання подолати екзистенційну кризу, що часто було можливим лише завдяки творчості.

Історична довідка

Серія «Тіло» підіймає актуальну для пострадянської дійсності проблему особистого простору та самоідентифікації митця через тілесне, яка була під забороною в офіційному мистецтві до розпаду СРСР. Про тенденційність подібного підходу свідчить  також і поява приблизно у той же самий час, на початку 1990-х, серії «Я не Я» Бориса Михайлова.