Автор роботи
Робіт у серії: 10
Розміри: 20 см x 30 см
Категорія: Фотографія
Техніка: срібно-желатиновий друк
Створено: 1989 р.
Місце знаходження: Архів Євгенія Павлова
Роботи у серії
Опис роботи
Назва серії «Blatari vospoda» походить від каламбуру, базованого на фонетичних асоціаціях: blatari пішло від російського блат, а vospoda за звучанням нагадує Господь. Латинська транскрипція підсилює її псевдопатетичний характер.
Серію виконано у форматі панорамного фриза — кожен кадр перетікає в інший. Хоча фотографії не мають чіткого сюжету, вони візуально взаємопов’язані: в композиції кожної з них міститься елемент попереднього кадру. Усі світлини поєднано також спеціальною технікою накладання знімка з фактурою, що додає зображенням ефекту багатошаровості, зістареності.
Майстру позували його друзі, по-карнавальному абсурдно вбрані. Вони композиційно повторюють сцени з радянських плакатів 1950–1970-х років і монументального мистецтва, пародіюючи їхній пафос.
Концептуально «Blatari vospoda» спрямовано на критику цінностей, що їх транслювало офіційне мистецтво, і прірви, яка пролягла між партійними гаслами й тогочасними реаліями. З погляду історичного контексту, серія органічно вписується в мистецьку атмосферу періоду «перебудови» із властивою їй лібералізацією життя та скепсисом в оцінці результатів політики попередніх десятиліть.