Василь Цаголов. Кримінальні розборки. 2000. Інсталяція, перформанс, фото- і відеодокументація. Автор документації Василь Цаголов. Фестиваль соціальної скульптури, Братислава, Словаччина

Автор роботи

Розміри:

Категорія: Акція, Перформанс, Інсталяція

Техніка: інсталяція, перформанс

Матеріали: автомобіль, гіпс


Створено: 2000 р.

На замовлення / за підтримки: Фестиваль соціальної скульптури

Місце створення: Братислава, Словаччина

Опис роботи

В інсталяції «Кримінальні розборки» Василь Цаголов порушує сцену насильства: недалеко від локації фестивалю автор розмістив два справжні автомобілі з гіпсовими манекенами всередині, яких він вимастив червоною фарбою. Інсталяція імітувала «реальну» автомобільну аварію, спричинену нібито бандитськими перестрілками.

Поруч з машинами ходили актори і справжній поліцейський, які грали ролі очевидців і переказували іншим перехожим подію. Сам Цаголов як «кореспондент» розпитував перехожих, що трапилося на вулиці і що вони з цього приводу думають. Більшість перехожих повірили в реальність сутички, переживали за скоєне і були стурбовані безпекою в місті.

Брутальна інсталяція Цаголова стала продовженням роздумів митця над концепцією «твердого телебачення», яку він запропонував у середині 1990-х років. Як і раніше, для митця важливі кордони реального й фіктивного в житті людини, його здатність переживати неіснуюче і неправдиве як реальний інцидент чи події.

Роботу ніколи не було відтворено повторно.

Історична довідка

Три фотодокументації перебувають у колекції Національного художного музею та атрибутовані як: «Бандитська сутичка». 2000. Фотодокументация. 40 × 61 см. Роботи ймовірно потрапили до НХМУ після аукціону сучасного мистецтва (http://ua.telekritika.ua/lyudi/print/3332)