Сергій Солонський, 1999, Смак чужого (диптих), аналогова фотографія, желатино-срібний друк

Автор роботи

Категорія: Фотографія

Техніка: аналогова фотографія, срібно-желатиновий друк


Створено: 1999 р.

Місце створення: Харків

Опис роботи

Чорно-білий диптих складається із світлин, на яких із великим наближенням знято ложку та виделку: на правій частині з-за ложки видніються лише зубці виделки, на лівій виделка накладена поверх ложки.

Коментар дослідника

Макрозйомка, яку використав Сергій Солонський в цих роботах, зосереджує погляд на виразній поверхні предметів, гладкість якої ускладнюється мікроскопічними дефектами, відбитим світлом та контрастом форм — округлість ложки та гострі лінії силуету виделки. Майже дзенський аскетизм та витриманість композиції обох частин диптиху наштовхує на асоціації із японським мистецтвом та концепцією «вабі-сабі» («скромна простота»), згідно з якою красу необхідно шукати у повсякденному та недосконалому. Особливо увиразнюють цей авторський посил вибір предметів (виделка та ложка), які є чужими для східної культури, що дозволило фотографу уникнути кітчевої апропріації культурних символів та сконцентруватись на дусі, закладеному в концепції. Крос-культурна діалогічність стала тим фактором, який наштовхнув куратора Надію Пригодич на включення диптиху в експозицію виставки «Смак чужого» у японському ресторані «Токіо».

Історична довідка

Натюрморт був не надто популярним жанром у харківському фотографічному осередку, орієнтованому (особливо в 1990-ті) переважно на соціальну тематику. Чи не єдиним прикладом цілісної натюрмортної серії можна назвати «Сорок натюрмортів» Євгенія Павлова (1998). Проте, візуально приваблива фактурність речей зрідка надихала митців на створення подібних робіт, як цей диптих Сергія Солонського.

Виставки

Смак Чужого (1999)
Надія Пригодич (куратор), Сергій Солонський, Кирило Проценко, Верещак-Зінець