Автор роботи
Розміри: 42 см x 54,9 см
Категорія: Фотографія
Техніка: срібно-желатиновий друк, чорно-білий друк з кіноплівки
Створено: 1995 р.
Місце створення: Харків
Опис роботи
Серія складається із чорно-білих знімків застілля у плацкартному вагоні. На знімках присутні майже виключно чоловіки.
Коментар дослідника
В серії «Давай вип’ємо!», Сергій Солонський, попри її очевидну репортажність, балансує на межі між художнім та документальним. Попри відсутність наочно маніфестованої авторської позиції, серія не є «стерильною». Як зауважує Є. Петровська, «[…] естетичне, а ще краще — художнє, є умовою будь-якої документальності. Що, в свою чергу, дозволяє стверджувати: тільки то документ поставляє «очевидний» факт, який сам і є постановкою»[1]. Рішення митця зафіксувати ту чи іншу миттєвість є саме по собі художнім жестом, яке слугує для дискурсивного відбитку дійсності.
[1] Петровская Е. Антифотография / Е. Петровская — М.: «Три квадрата», 2003. — С. 8 (Серия: «artes et media», вып. 2)
Історична довідка
Створення серії «Давай вип’ємо!» було своєрідною імпровізацією, вдалим моментом, вміння вхопити який є одним із головних талантів талановитих фотографів-документалістів. Світлини буди зроблені під час подорожі колективу Харківобленерго, де в 1990-ті рр. працював Сергій Солонський, на потязі «Харків-Сімферополь». Мимоволі митець став свідком «дійства», яке яскраво ілюструвало тодішню пострадянську дійсність, «коли самогоноваріння вирвалося з підпілля, загнане туди горбачовською перебудовою»[1].
[1] Квасній О. У Гельмана частують самогоном [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://kiev.guelman.ru/exhibitions/samogon.
Джерела
- Журнал о фотографии «5,6» / К.: Школа Фотографии Виктора Марущенко, 2012. — №7. — 63 с.
- Квасній О. У Гельмана частують самогоном [Електронний ресурс]
- Ложкина А. О выставке Сергея Солонского “Давай выпьем!” [Электронный ресурс]
- Савченко О. Нестерпна легкість пиття [Електронний ресурс]
- Сергей Солонский: Давай выпьем! [Электронный ресурс]