Автор роботи
Розміри: 370 см x 460 см
Категорія: Живопис
Техніка: живопис, змішана
Матеріали: лампа, олія, пластик, полотно
Створено: 1991 р.
Місце знаходження: Колекція PinchukArtCentre
Опис роботи
Кожна робота є диптихом із зображенням величезних мавп на кожному з полотен. Частини диптиха з’єднані між собою непрацюючими лампами та мають масивні підтримуючі підставки знизу. Образи мавп виникають із “зоологічних ілюстрацій XVIII столітття”[1] або ж “із китайскої міфології”[2]. Художники поміщують їх у романтичний, тонко промальований пейзаж в дусі Альбрехта Альтдорфера (1480–1538) з античними руїнами та похоронними урнами, що ніби зійшли з офортів Джованні Баттіста Піранезі (1720–1778). Живопис в даній серії “імітує кольоровий малюнок пером та пензлем по тонованому паперу[3]”. Кожна робота має свій основний колір – сірий, червоний, жовтий, сірий, тощо. Також можна порівняти образи мавп у цій серії з бандерлогами – вигаданим мавпячим народом зі збірника оповідань Редьярда Кіплінга (1865–1936) “Книга Джунглів”, що жив в Холодних Логовищах – старовинному покинутому місті, яке поглинули зарості. Лампи та підставки в роботах виконують роль об’єкта, виводячи живопис з двохмірної площини в інсталяційно-просторовий вимір.
Вперше цикл був показаний у вигляді тотальної інсталяції на великій персональній виставці Савадова і Сенченка в Центральному будинку художника в Москві. Однак, після закінчення виставки, роботи були розпорошені по окремих колекціях.
[1] Kostantin Akinsha. Savadov & Senchenko. Works 1990-1991. – Berman E.N.Gallery – Exhibition Catalogue – May 1992
[2] За зізнанням авторів, вони з початку 1980-х полюбляли Стародавній Китай – (Примітка дослідника з посиланням на джерело: Успенский А. Живопись в контексте постмодернизма. Южнорусская волна из коллекции ГРМ (дар Марата Гельмана). – 2008. [Електронний ресурс]: http://uspensky.narod.ru/sud-wall.html)
[3] Успенский А. Живопись в контексте постмодернизма. Южнорусская волна из коллекции ГРМ (дар Марата Гельмана). – 2008. [Електронний ресурс]: http://uspensky.narod.ru/sud-wall.html
Історична довідка
1]
“[…] The Sorrow of Cleopatra was shown in Paris, where it was bought by the artist Arman. After this glorious debut, Savadov and Senchenko (both born in 1962) began to work separately. Savadov spent some time in France. In Kiev, where their paintings created a revolution and were the main factor in the formatio of the local version of the trans-avantgrade known as the “heat wave” (in opposition to the “cool” Conceptualism prevalent in Moscow), the artists ignored their numerous followers. Late last year, after a two-year absence from the art scene, they reunited and started to prepare their second coming[1]” –
[…] “Печаль Клеопатри” була показан в Парижі, де її купив художник Арман. Після цього славетного дебюту, Савадов і Сенченко (обидва народилися в 1962 році) почали працювати окремо. Савадов провів деякий час у Франції[2]. У Києві, де їхні картини прозвели революцію і були головним чинником формування локальної версії транс-авангарду, відому як “південноруська хвиля” (на противагу “прохолодному” концептуалізму поширеному в Москві), художники проігнорували своїх численних послідовників. Наприкінці минулого року, після дворічної відсутності на арт-сцені, вони возз’єдналися та почали готувати своє друге пришестя[3], якою й стала велика персональна виставка, що відбулася в 1991 році в Центральному будинку художника в Москві та була організована за підтримки Марата Гельмана та Володимира Овчаренка. На ній було представлено кілька циклів робіт, зокрема “Без назви” (серія з мавпами), “Без назви” (серія з урнами), “Без назви” (серія з солдатиками), “Заспокой моє серце” та “Загублений рай”.
[1] Konstantin Akinsha. Arsen Savadov & Georgii Senchenko // ARTnews – P. 110.
[2] Півроку – (Примітка дослідника). Джерело: Соловьев А., Ложкина А. Новейшая история украинского искусства. Новая волна, Новая волна. Часть II. Поколение в зените. 1990-й – середина 1992 гг. // Спецпроект журнала ТОП10 «Point zero» – ТОП10. – 10 марта 2010. [Електронний ресурс]: http://top10-kiev.livejournal.com/281049.html
[3] Переклад дослідника
Виставки
Всесоюзна виставка молодих художників (1988)
Павло Керестей, Олександр Гнилицький, Дмитро Кавсан, Валерія Трубіна, Олександр Ройтбурд, Василь Рябченко, Георгій Сенченко, Олег Голосій
Арсен Савадов та Георгій Сенченко (1991.11)
Марат Гельман (куратор), Володимир Овчаренко (куратор), Арсен Савадов, Савадов-Сенченко, Георгій Сенченко
Пов'язані документи
Джерела
- Konstantin Akinsha. Arsen Savadov & Georgii Senchenko // ARTnews – P. 110.
- Konstantin Akinsha. Savadov & Senchenko. Works 1990-1991. – Berman E.N.Gallery – Exhibition Catalogue – May 1992.
- Соловьев А., Ложкина А. Point Zero [Електронний ресурс] / А. Ложкіна, О. Соловйов // Новейшая история украинского искусства. Часть II. Поколение в зените. 1990-й – середина 1992 гг. / Александр Соловьев, Алиса Ложкина // Спецпроект журнала ТОП10 – 2010. – Режим доступу до ресурсу: http://top10-kiev.livejournal.com/281049.html?thread=894681.
- Успенский А. Живопись в контексте постмодернизма. Южнорусская волна из коллекции ГРМ (дар Марата Гельмана) [Електронний ресурс] / Антон Успенский // http://uspensky.narod.ru/. – 2008. – Режим доступу до ресурсу: http://uspensky.narod.ru/sud-wall.html.
- Андрій Ковальов про персональну виставку Арсена Савадова і Георгія Сенченка в Центральному будинку художника в Москві
- Антон Успенський про серію робіт Арсена Савадова і Георгія Сенченка “Без назви (Мавпи)”
- Костянтин Акінша про серії робіт Арсена Савадова і Георгія Сенченка “Без назви (Мавпи)”, “Без назви (Урни)”, “Заспокой моє серце”, “Без назви (Солдатики)” та “Загублений рай”
- Олександр Соловйов та Аліса Ложкіна про персональну виставку Арсена Савадова і Георгія Сенченка в Центральному будинку художника в Москві