Автор роботи
Робіт у серії: 2 або більше
Розміри: 360 см x 332,5 см
Категорія: Графіка
Техніка: змішана
Матеріали: брезент, метал
Створено: 1991 р.
Опис роботи
«Заспокой моє серце» – це серія з двох робіт, кожна з яких представляє собою брезентове полотно, до якого прикріплена овальна металева дошка з витравленими на ній віршами-ієрогліфами. Авторство віршів належить китайській поетесі Мао Мао (що перекладається як «доросле дитя[1]» або ж «вічне дитя[2]»), яка певний час жила в Києві і з якою художники випадково познайомились. Її вірші були нетрадиційними для китайської поетичної традиції: «ніби писав європеєць, але китайською мовою[3]». Філософсько-фантастичні та по-дитячому наївні тексти Мао Мао надихнули Савадова та Сенченка створити роботу, в якій поєднується сентиментальна лірика та потужність величезних чорних полотен брезенту.
В тексті вірша, приведеного нижче, йдеться про людину, яка відреклася від цінностей своєї родини та втрачає дім заради власних фантазій. Можна припустити, що вірш має біографічний характер, адже Мао Мао приїхала до Києва викладати китайську, але «не захотіла повертатися в комуністичний Китай і всі родичі зреклася неї, інакше в них були б проблеми[4]»[5].
Текст одного з віршів, витравленого дощці (переклад англійською мовою):
After birth
Man forgot the Home of God
Then he lost everything
Even the house he lived in
when he was still an infant
From now on
I will never leave the city
for the purple woods
To start cutting those trees
and reeds.
*Довідка про Мао Мао: Народилася в Китаї. Займалася каліграфією з викладачем-даосом і, переїхавши до Києва, допомогала деяким художникам у створенні робіт, доповнюючи їх ієрогліфами або віршами. У Києві викладала та писала вірші. Трагічно загинула в середині 1990-х років.
[1] З особистої розмови Катерини Блудової з Георгієм Сенченко від 02.06.2016
[2] Kostantin Akinsha. Savadov & Senchenko. Works 1990-1991. – Berman E.N.Gallery – Exhibition Catalogue – May 1992
[3] З особистої розмови Катерини Блудової з Георгієм Сенченко від 02.06.2016
[4] З особистої розмови Катерини Блудової з Георгієм Сенченко від 02.06.2016
[5] Інтерпретація дослідника
Історична довідка
“[…] The Sorrow of Cleopatra was shown in Paris, where it was bought by the artist Arman. After this glorious debut, Savadov and Senchenko (both born in 1962) began to work separately. Savadov spent some time in France. In Kiev, where their paintings created a revolution and were the main factor in the formatio of the local version of the trans-avantgrade known as the “heat wave” (in opposition to the “cool” Conceptualism prevalent in Moscow), the artists ignored their numerous followers. Late last year, after a two-year absence from the art scene, they reunited and started to prepare their second coming[1]” –
[…] “Печаль Клеопатри” була показан в Парижі, де її купив художник Арман. Після цього славетного дебюту, Савадов і Сенченко (обидва народилися в 1962 році) почали працювати окремо. Савадов провів деякий час у Франції[2]. У Києві, де їхні картини прозвели революцію і були головним чинником формування локальної версії транс-авангарду, відому як “південноруська хвиля” (на противагу “прохолодному” концептуалізму поширеному в Москві), художники проігнорували своїх численних послідовників. Наприкінці минулого року, після дворічної відсутності на арт-сцені, вони возз’єдналися та почали готувати своє друге пришестя[3], якою й стала велика персональна виставка, що відбулася в 1991 році в Центральному будинку художника в Москві та була організована за підтримки Марата Гельмана та Володимира Овчаренка. На ній було представлено кілька циклів робіт, зокрема “Без назви” (серія з мавпами), “Без назви” (серія з урнами), “Без назви” (серія з солдатиками), “Заспокой моє серце” та “Загублений рай”.
[1] Konstantin Akinsha. Arsen Savadov & Georgii Senchenko // ARTnews – P. 110.
[2] Півроку – (Примітка дослідника). Джерело: Соловьев А., Ложкина А. Новейшая история украинского искусства. Новая волна, Новая волна. Часть II. Поколение в зените. 1990-й – середина 1992 гг. // Спецпроект журнала ТОП10 «Point zero» – ТОП10. – 10 марта 2010. [Електронний ресурс]: http://top10-kiev.livejournal.com/281049.html
[3] Переклад дослідника
Виставки
Арсен Савадов та Георгій Сенченко (1991.11)
Марат Гельман (куратор), Володимир Овчаренко (куратор), Арсен Савадов, Савадов-Сенченко, Георгій Сенченко
Пов'язані документи
Джерела
- Konstantin Akinsha. Arsen Savadov & Georgii Senchenko // ARTnews – P. 110.
- Konstantin Akinsha. Savadov & Senchenko. Works 1990-1991. – Berman E.N.Gallery – Exhibition Catalogue – May 1992.
- Соловьев А., Ложкина А. Point Zero [Електронний ресурс] / А. Ложкіна, О. Соловйов // Новейшая история украинского искусства. Часть II. Поколение в зените. 1990-й – середина 1992 гг. / Александр Соловьев, Алиса Ложкина // Спецпроект журнала ТОП10 – 2010. – Режим доступу до ресурсу: http://top10-kiev.livejournal.com/281049.html?thread=894681.
- Костянтин Акінша про серії робіт Арсена Савадова і Георгія Сенченка “Без назви (Мавпи)”, “Без назви (Урни)”, “Заспокой моє серце”, “Без назви (Солдатики)” та “Загублений рай”
- Олександр Соловйов та Аліса Ложкіна про персональну виставку Арсена Савадова і Георгія Сенченка в Центральному будинку художника в Москві